خرید و قیمت سوپر شارژر، توربو شارژر موتورهای دیزل + قطعات و تعمیرات

سوپر شارژر، توربو شارژر موتورهای دیزل

سوپر و توربوشارژ موتورهای دیزل از مهم ترین قطعات مکانیکی است که توانسته تحول بزرگی در طراحی موتور های دیزل ایجاد کند و شرکت‌ها نیز با استفاده از این تکنولوژی موتور های دیزل خود را بهینه تر و پرقدرت تر می سازند.

جهت سفارش خرید توربو شارژ و سوپرشارژ با مشاورین جواهر یدک تماس بگیرید، اطلاعات مورد نیاز درباره محصول را دریافت کرده و خریدی امن و مطمئن انجام دهید.

خدمات جواهر یدک در زمینه فروش سوپرشارژر و توربوشارژر موتورهای دیزل

سوپر دیزل و فروش سوپر و توربو شارژرهای انواع موتورهای دیزلی
بیل مکانیکی و لودر و بلدوزر و گریدر و غلتک و تراکتور و کلیه موتورهای دیزلی زمینی

خرید توربوشارژر و سوپر شارژر

نکته ای که هنگام خرید این قطعات باید به آن توجه کنید اصالت و گارانتی محصول می باشد. همچنین محصول باید از کیفیت خوبی برخوردار بوده و با سیستم موتور بندی شما نیز متناسب باشد. مراحل نصب نیز به درستی و طبق اصول صورت پذیرد.

سهل انگاری و عدم توجه به این موارد ممکن است خسارت زیادی به اتومبیل شما وارد آورد و دیگر قطعات اصلی اتومبیل نیز تحت تاثیر قرار گرفته و صدمه ببینند.
در واقع وظیفه اصلی سوپر و توربوشارژرها پشتیبانی بهینه از موتور دیزل است. بنابراین اگر هنگام افزایش قدرت، توربوشارژ به خوبی عمل نکند به موتور فشار وارد شده و دچار آسیب جدی خواهد شد. تفاوت سوپر شارژر و توربو شارژر در تامین انرژی مورد نیاز و نحوه عملکرد آن هاست.

مجموعه جواهر یدک ارائه دهنده انواع توربو شارژ و سوپر شارژر و فروش قطعات آن برای انواع موتور های سنگین دیزل بوده و شما را در مورد قیمت و انتخاب قطعه متناسب راهنمایی می کند.

قیمت سوپرشارژر و توربوشارژر

قیمت قطعات با توجه به مدل و سیستم موتور دیزل تعیین می شود. جواهر یدک با سابقه چندین ساله در زمینه فروش انواع توربو شارژر و سوپر شارژهای موتورهای دیزل با قیمتی مناسب در خدمت شما مشتریان گرامی می باشد. برای خرید و اطلاع از قیمت دقیق با ما در ارتباط باشید.

تعمیر سوپر شارژر و توربوشارژر

سوپر شارژر، توربو شارژر موتورهای دیزل

برخی از عواملی که باعث خرابی و از بین رفتن این قطعات می شود:

  • آسیب قسمت ورودی موتور که ممکن است در اثر شکستن سوپاپ و رینگ ها رخ دهد.
  • استفاده از روغن آلوده و بی کیفیت می تواند به توربوشارز آسیب وارد کند.
  • خرابی پمپ روغن و اختلال در عملکرد آن،همچنین کم بودن میزان روغن نیز از عوامل آسیب دیدگی توربوشارژ است.
  • استفاده از روغن نامناسب و بی کیفیت باعث تشکیل دوده در توربو شارژ شده و عملکرد آن را مختل می کند.
  • عدم تعویض به موقع روغن می تواند باعث نشت روغن شده و ایجاد مشکل کند.

علاوه بر آن پیش می آید که تعمیر کاران تخصص کافی برای تعمیر این قطعه ندارند و ممکن است هنگام تعمیر با مشکلات متعددی روبرو شوید. برای جلوگیری از به وجود آمدن چنین مشکلاتی توصیه می کنیم با مشاورین و کارشناسان متخصص و کاربلد جواهر یدک تماس بگیرید و سوالات خود را با آن ها در میان بگذارید. تیم ما در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود.

تفاوت توربو شارژ با سوپر شارژ

  • سوپر شارژ به طور مستقیم و به وسیله تسمه به موتور وصل می شود و با کمک قطعاتی مانند دینام و واتر پمپ شروع به چرخش می کند. در حالی که توربوشارژر نیروی لازم برای چرخش را از طریق هوای خارج شده از موتور تامین می کند.
  • در نصب سوپر شارژ نیازی به تغییر در سیستم خروجی موتور دیزلی نیست. بنابراین نصب سوپر شارژ راحت تر و از نظر اقتصادی نیز به صرفه تر است. همچنین طول عمر مفید سوپرشارژرها بیشتر از توربوشارژرهاست و نگهداری آن ها راحت تر است.
  • تاخیر در سوپرشارژر خیلی کم است. یعنی از زمانی که پدال گاز را می فشاریم تا هنگام واکنش موتور زمان کوتاهی سپری می شود. اما در توربوشارژرها با توجه به نوع عملکرد دستگاه این زمان کمی بیشتر است. به همین خاطر برای رانندگی در شهر سوپرشارژر مناسب تر است.
  • سوپر شارژر در دور پایین موتور توان خروجی بیشتری تولید می کند و بیشترین بازده را دارد.
  • توربوشارژ به دلیل بازدهی بالایی که دارد در مصرف سوخت نیز بهینه عمل می کند. اما گاهی پیش می آید که باعث مسدود شدن مجرای خروجی هوا شده و فشار منفی ایجاد کند. توربوشارژ برای استفاده در سرعت های بالا مناسب است و در سرعت های کم ممکن است تاخیر( لگ ) داشته باشد.
  • توربوشارژر کارایی و بازدهی بیشتری نسبت به سوپرشارژ دارد و از اتلاف انرژی نیز جلوگیری می کند.
سوپر شارژر، توربو شارژر موتورهای دیزل

انواع سوپرشارژر

سوپر شارژرها با توجه به ظاهر و نحوه عملکرد به انواع مختلف زیر دسته بندی می شوند:

سوپرشارژر روتز ( دمنده)

سوپر شارژرهای روتز از قدیمی ترین انواع سوپر شارژر هاست که شامل دو عدد گردان پره دار بوده که در اثر برخورد هوا شروع به چرخش می کنند و هوا را بین پره ها و بدنه سوپر شارژر انتقال می دهند. سوپر شارژرهای روتز قیمت بالایی ندارند. اما صدای بسیاری تولید می کنند. اما نوع پیشرفته آن ها علاوه بر توان خروجی بیشتر صدای کمتری نیز ایجاد می کنند. اندازه این سوپرشارژرها بزرگ است به طوری که بیرون از کاپوت ماشین می ماند. علاوه بر بزرگی وزن زیادی هم دارند. بزرگترین ایراد سوپر شارژرها این است که هوا را به صورت ناپیوسته وارد موتور دیزلی می کند.

سوپرشارژر مارپیچی (دوپیچی)

این سوپرشارژرها به خاطر اینکه از دو مارپیچ نر و ماده ساخته شده اند به این نام شناخته می شوند. این دو مارپیچ با همدیگر در تماس بوده و با چرخش آن ها مکش، تراکم و خروج هوا صورت می گیرد. این سوپرشارژرها کارایی بسیار بالایی داشته و قدرت خروجی بسیار بالایی نیز دارند و در دور موتور بالا و پایین هم عملکرد خوبی از خود ارائه می دهند. تنها عیب این دستگاه هزینه بالای تولید و فروش آن است. قیمت این نوع از سوپرشارژرها به دلیل طراحی پیچیده تری که دارند بالاتر است.

سوپرشارژر سانتریفیوژی ( گریز از مرکز )

این نوع از سوپرشارژرها از نظر ساختاری و عملکردی به توربوشارژ شبیه هستند. با این تفاوت که سوپر شارژ انرژی حرکتی خود را مستقیم از میل لنگ می گیرد. در حالی که توربو شارژ نیروی مورد نیاز خود را از فشار هوای خروجی تامین می کند. سوپرشارژرهای سانتریفیوژی در دور پایین موتور عملکرد خوبی از خود نشان نمی دهند. با این وجود این گروه جزء رایج ترین و پرمصرف ترین سیستم ها به حساب می آیند و به دلیل کوچکی و سبکی که دارند جلوی موتور نصب می شوند.

سوپر شارژر الکتریکی

طراحی این نوع سوپر شارژرها مانند سوپر شارژرهای مکانیکی است با این فرق که نیروی محرک پره های کمپرسور در سوپر شارژرهای الکتریکی، از موتور الکتریکی تامین می شود. این موتور هماهنگ با دریچه هوا بوده و با توجه به میزان باز شدن آن عمل می کند. هر چه فشار وارد شده به پدال گاز بیشتر باشد موتور بیشتر چرخیده و هوای بیشتری را به خروجی اگزوز انتقال می دهد.

مزایا و معایب استفاده از سوپر شارژر در موتورهای دیزلی

مزایا

  • عدم تاخیر به دلیل تامین انرژی به صورت مستقیم از میل لنگ
  • افزایش قدرت خروجی موتور تا 46 درصد
  • تقویت عملکرد موتور در ارتفاعات با فشار کم
  • دمای پایین تر نسبت به توربوشارژر
  • نداشتن صدای گوشخراش

معایب

  • یکی از معایب سوپر شارژر هدر رفتن انرژی در موتور است. همین عامل باعث می شود قدرت کمتری نسبت به توربوشارژر داشته باشد.
  • سوپرشارژ در افزایش فشار هوا و توان خروجی موتور محدودیت دارد و تا حد معینی می تواند قدرت موتور را بالا ببرد.
  • سوپرشارژر نسبت به توربوشارژر مصرف سوخت بالاتری دارد و در افزایش آلایندگی تاثیرگذار است.
سوپر شارژر، توربو شارژر موتورهای دیزل

انواع توربوشارژر

توربوشارژها دارای انواع مختلفی بوده اما عملکرد یکسانی دارند و تفاوت آن ها در به کار گیری روشی است که برای چرخیدن توربین به کار می رود.

توربو شارژ حلزونی ساده

در توربوشارژر مدل حلزونی ساده هوا به صورت متراکم و با سرعت زیاد از سرد کننده عبور می کند. سپس از قسمت حلزونی وارد کمپرسور می شود. سرد کننده باعث می شود احتراق سوخت به شکل درست انجام شود. در نوع حلزونی ساده برای خروج هوا و چرخش توربین فقط یک مسیر وجود دارد که مقطع آن متغیر است و باعث می شود سرعت گاز هنگام برخورد با توربین ثابت بماند.

توربو شارژ حلزونی دارای افزاینده قدرت

این نوع از توربوشارژر دارای افزاینده سرعت می باشد که به شکل پره هایی روی پوسته توربین قرار دارند. عملکرد این نوع توربوشارژر با شکل حلزونی ساده یکسان است.

توربو شارژ ضربان دار

در این نوع از توربوشارژرها ضربه های ناشی از دودهای خارج شده از سیلندر مورد استفاده قرار گرفته و باعث افزایش سرعت توربوشارژر می شود. این مدل توربور شارژ دارای مقطع کوچکی است تا تعداد ضربات بیشتر و بهتری داشته باشد.

مزایا و معایب استفاده از توربوشارژر در موتورهای دیزلی

استفاده از توربوشارژر علاوه بر فوایدی که برای موتورهای دیزلی دارد دارای معایبی نیز هست. از جمله اینکه موتورهای دیزلی طراحی پیچیده تری دارند و هنگام آسیب دیدگی و ایجاد هر گونه مشکل در بخشی از این موتورها هزینه زیادی برای تعمیر آن باید صرف شود. در این بخش می خواهیم به بررسی مزایا و معایب استفاده از توربوشارژها بپردازیم:

مزایا

  • بهبود عملکرد و بازدهی موتور دیزل
  • کاهش حجم دستگاه
  • عدم تاثیرپذیری در تغییرات ارتفاع و آب و هوایی
  • بهینه سازی مصرف سوخت
  • استفاده در خودروها و موتورسیکلت‌ها
  • قابل استفاده در انواع وسیله نقلیه مانند اتوبوس، کامیون و کشتی
  • استفاده در صنعت نفت و گاز

معایب

  • قیمت بالا
  • پییچدگی طراحی و مهندسی بیشتر
  • هزینه نگهداری بالا
  • بالا بودن قیمت تولید
  • بالا بودن هزینه تعمیرات
  • کاهش طول عمر قطعه به دلیل گرمای بیش از حد

مطالب مرتبط